2011. szeptember 17., szombat

Japán manikűr


Én magam a kisbabám érkezése előtt szabadultam meg imádott műkörmeimtől, mert összeférhetetlennek gondoltam a finom bababőrrel... döntésem helyesnek bizonyult, a mindennapos babaápolás sokkal kényelmesebb és higiénikusabb saját körömmel és egyébként is óriási tévedés, ha valaki azt hiszi, hogy szép és szabályos csakis a műköröm lehet!
Az azóta eltelt lassan két év alatt a körmeim szépen visszaerősödtek a műkörmös korszak előtti állapotra (akinek valaha volt műkörme, az tudja miről beszélek), köszönhetően többek között a japán manikűrnek, amely egy viszonylag egyszerű és rövid idő alatt elvégezhető beavatkozás a körmök erősítésére, természetes szépségük kiemelésére. Ajánlott műköröm eltávolítás utáni időszakban a körmök regenerálására, de azoknak a nőknek is, akik idegenkednek a műkörömtől, mégis ápolt, szép kezeket szeretnének. 
Közben beköszöntött az az időszak, amikor a természetes, rövid körmök váltak trendivé a műkörömmel szemben és a drogériákban rengeteg olyan díszítő anyag kapható (különböző special effect lakkok, kövek, körömmatricák), mellyel egyszerűen, "házilag" is egyedi körmöket tudunk varázsolni magunknak, de mivel a jó alap mindig a legfontosabb az építkezéshez, a japán manikűrt végülis mindenkinek szívből ajánlom, én magam is nagy rajongója vagyok ennek az eljárásnak és mindig ajánlom vendégeimnek :)


A japán manikűr tulajdonképpen a körömlemez méhviaszos ápolását jelenti, a japán arisztokrácia régi, titkos körömápolási eljárása volt.
A folyamata viszonylag egyszerű, mégis ajánlatos szakemberre bízni, többek között azért, mert -ahogy majd a képeken is látszik- magába foglalja a köröm felületének úgynevezett felbolyhozását is, amely helytelenül végezve károsíthatja a körmöt! A japán manikűrt kéthetente ajánlott megismételni.
Az eljárás lényege, hogy a körömlemez finom mattítását követően, a méhviasz alapú, félszáraz krémes anyagot egy szarvasbőr polírozóval bejuttatjuk a körömbe, majd egy másik, porszerű anyag segítségével a körömlemezbe zárjuk, illetve magas fényt adunk a körmöknek.

Lássuk saját körmön képekkel! ~ Vakut nem használtam, hogy minden jól látsszon, így előfordulhat életlenség :(

  • Első lépés a hagyományos manikűr elvégzése; a bőr feltolása, eltávolítása, a körmök formára igazítása reszelő segítségével

  • Kiinduló állapot: natúr körmök, némi körömlakk maradvánnyal (a bolyhozásnál majd eltűnik)

  • Egyesek vitatják a köröm körüli bőr eltávolításának helyességét, illetve az iskolában is azt tanítják, hogy nem vágjuk le (!), azonban nem láttam még körmös szakembert, aki ne tette volna (ha csak a vendég kifejezetten nem kéri). Mint minden másra a szakmában, erre is igaz, hogy ha a bőr eltávolítását szakszerűen végzik, nem okoz semmilyen problémát és így lesz esztétikus az összkép, viszont nagyon fontosnak tartom a körömágy ápoló balzsam vagy olaj használatát, itt Miracle Cuticle Oil- t használtam

  •  A japán manikűr készletem

  • A továbbiakban szükséges eszközök, a rózsaszín és zöld csapat :)

  • A köröm felületének felbolyhozása (egyáltalán nem a műköröm felhelyezés során történő durvább beavatkozásra kell gondolni, éppen csak "mattítom" a köröm felületét, hogy a méhviasz könnyebben juthasson a körömlemezbe)



  • Következik a "zöld csapat"; méhviasz és marhabőr polírozó, a krémes anyagot a körömbe masszírozom












    • Most a rózsaszínek következnek, a porral és a hozzá tartozó polírozóval fixálom améhviaszt és magas fényt adok a körmöknek 


  •  Remélem az eredmény így, fotókon is jól látható; ragyogó, egészséges körmök, natúran is szépek, de kitűnő alapok egy gyönyörű lakkozáshoz is :)



    Ilyen volt / Ilyen lett:


    UPDATE!: Fotóztam egyet az utcán, napsütésben, így tényleg látszik a körmök fénye! Nem csaltam, nincs rajtuk lakk!

    3 megjegyzés:

    1. mindig is kíváncsi voltam a menetére,köszi! :)

      VálaszTörlés
    2. Mennyibe kerül egy ilyen készlet? És hol lehet beszerezni? :)

      VálaszTörlés
    3. Szia! Ami nekem van, 10 ezer körül van, de létezik ún. otthoni készlet is, az 4 ezer körül. Tapasztalataim szerint a P.Shine-t érdemes megvenni, a többi csak utánzat... itt tudod megnézni:
      http://www.mukorom-alapanyagok.com/P.Shine-Japan-manikur.html

      VálaszTörlés