2011. július 20., szerda

Egy kicsi mozgás mindenkinek kell...

Kismamaként az ember előre eldönt egy csomó dolgot,hogy mit hogyan fog csinálni majd anyaként... ilyenek az "én aztán mindig a saját ágyába teszem majd le aludni", "én aztán csak magam főzöm a bébiételt", "én ugyan nem fogok eltunyulni, minden nap tornázok/edzőterembe megyek" stb. 

Ezeket aztán a kisbaba igényei, a megváltozott napirend szépen felülírják... néha úgy érezzük, hogy a nap nem is 24 órából áll, hanem sokkal kevesebből, elkeseredünk azon, hogy a lakás romokban és épp csak megfőztünk egy egyszerű ebédet, "egész nap nem csináltunk semmit", este pedig hulla fáradtan dőlünk be az ágyba, nem hogy még tornázzunk is, amikor végre pihenhetünk egy kicsit!
Ezzel én is pont így voltam és vagyok a mai napig. Mert ugye ahogy a baba nő, úgy változnak az igények is, hipp-hopp eljön a játszóterezős időszak, amikor a délutánunk fele eleve kiesik, mert épp a homokozó szélén ülünk és homoksütiket gyártunk :) illetve egy sima napi bevásárlás már nem úgy zajlik, hogy gyerek be a babakocsiba, 10 perc alatt eltol a boltig, nyugodtan bevásárol (gyerek netalántán még alszik is...), babakocsit 10 perc alatt hazatol és kész - ehelyett a mi kicsikénk már jár, nem akar folyton a babakocsiban ülni, ő bizony SÉTÁL és minden fűszálat, hangyát, katicát, buszt meg ki tudja még mit külön meg kell nézni, tízszer visszafordul és az ellenkező irányba megy, szóval a napi bevásárlás ideje enyhén szólva is meghosszabbodik.
És akkor ott van még a háztartás, főzés, hogy csak a kötelezőket említsem... kinek van ezek mellett még ideje és kedve tornázni?!
Én októberben szültem és a következő nyáron még "büszkén" viseltem a kis megmaradt pocakomat meg a hatalmas seggemet plusz kilókat, azzal a címszóval, hogy "most szültem" :) de idén nyáron már... a mellettem rohangáló majd' 2 évesemmel hát hogy is mondjam... már nem igazán állja ez meg a helyét. Nem is igazán súlyfeleslegről beszélek már, hanem arról, hogy olyan puha minden mindenhol :D
Na erre találtam egy szuper megoldást, méghozzá OTTHONRA! 
A Tescoban vettem mindössze 1990 Ft-ért egy fitt labdát (ez a drágábbik fajta volt, de volt hozzá pumpa, erre figyeljetek, ne kelljen a benzinkúton sorba állni egy hatalmas gömbbel :D), ami a következő jó tulajdonságokkal bír:
- javítja az egyensúlyérzéket és a testtartást, segíti az összpontosítást
- kismamák is használhatják
- gerinckímélő
- hatásos narancsbőr ellen, hiszem a gyakorlatok közben a saját testsúlyoddal gyakorol nyomást a problémás helyekre
- kellemes, nem a megszokott unalmas edzésforma
- kiválóan használható ülőlabdának is pl. számítógép előtt, így nagyon egészséges, szép tartást ad és kíméli a gerincet
- a gyerekek imádják, szóval miultifunkciós

A fitt labda mellé lehet vásárolni különböző DVD-ket (jóga fitt labdán, pilates és fitt labda kombó meg rengeteg más), én a gazdaságosabb megoldást választottam (illetve mióta szültem, egyszer nem volt még Elmón és Eperkén kívül más DVD a lejátszóban :D) és szétnéztem a Youtube-on, ahol ehhez hasonló videók százait találjuk:
És már neki is állhatunk! Nem kell óriási követelményeket támasztani magunkkal szemben, mert már egy napi 10 perces gyakorlatsor elvégzése is hatásos! Minden mozgás több a semminél, ezt mindig tartsátok szem előtt! És a legfontosabb, akárhány kilósak vagyunk, legyünk harmóniában önmagunkkal, mert csak így tudunk harmóniában lenni a külvilággal is ;) 

Sok sikert Lányok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése